ترنج

ترنج

بسم رب الحسین...
قال الله تعالی: «...فَاخْلَعْ نَعْلَیْکَ إِنَّکَ بِالْوادِ الْمُقَدَّسِ طُوىً»
از خویش رها شو و با عشق درآمیز،
و چون به میقاتِ ماه "مُحرَم" وارد شدی،
اِحرام بربند که مُحرِمی!
گرد "عاشورایش" بسیار طواف کن،
و چون در کوی معرفتش بیتوته کردی،
بسیار خدا را بخوان،
تا تو را به وادی جنون کربلا راه دهند..
و چون به کربلا رسیدی، تا ابد وقوف کن!
و با اشک های روان بگو:
لبیک یا حسین...
تا بر کشته اشک های روان مَحرمِ اسرار شوی...

این تناقض تا ابد شیرین ترین مرثیه است: سرترین آقای دنیا را خدا بی سر گذاشت!

کد آهنگ

طبقه بندی موضوعی

سین سکوتم را شکست...

پنجشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۳، ۰۳:۳۹ ق.ظ

بهار آمد و تا چشم بر هم بزنی رفته... مثل تمام عمر، و تمام روزهای رفته و روزگاری که با ما، یا بی ما؛ روزی خواهد آمد و می رود...

امسال هم، همچون سال قبل؛ نگاه خیسم را برداشتم و با خود بردم، و در حوالی سفره ی پر از سینِ همین زمین، رها کردم. سکوت دلم، ترانه ای شد در هوای دلگشای حرم بانو، و درست در احسنِ حال، در میانِ آیینه های رخشانِ حرم و مقابل نقره نشانِ ضریحش، میخکوبِ سنگفرش های سپید کفِ صحنش شدم و در زلال دقایق تحول سال؛ بر حولِ محور وجودش طواف کردم و قلب شکسته ام را نشانش دادم و گفتم به تغییری که در تدبیر اوست، راضی اش کن... و غرق شدم در اوجِ نگاهِ آسمان و در تزلزل گونه ها، و از پی گرمای قطراتِ بلوری که در برق چشمانم بود، سینِ سکوتم را چون رازی سر به مُهر، برایش شکستم و قطعه قطعه کاشی دلم را کنار هم چیدم و فقط و فقط، در زمزمه ی لب و جان ، آشکارا و نهان، تو را بی نهایت آرزو کردم و دیگر هیچ...

 

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۰۷
ریحانه خلج ...

سکوت

عشق

باران

بانو

تو

نظرات  (۷)

عالی مثل همیشه.
سلام بانوی مهربون و دوست داشتنی. دوست عزیزم.
سال نو مبارک. دلتون شاد و بهاری. لبتون خندون و دمتون همیشه گرم و پابرجا.
زیبا نوشته بودی مثل همیشه. پر از احساس. روان نه، اما خودمانی چرا. آرزو می کنم به هر آنچه که می خواهی برسی. یا حق.
salam
eyd mobarak
[گل]
۱۰ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۳۱ عرفان اقوامی
درود ................... نوروز مبـــــــــــــــارک!
خاطرات خود را از سال 92 در بخش نظرات این مطلب بنویسید:
http://parsisampad.blog.ir/1393/01/06/post77
با سپاس فراوان 
- مدیریت پارسی سمپاد -
#پارسی سمپاد
پاسخ:
؟
سلام
وبتون آرامش خاصی داره
با اجازتون لینکتون میکنم
بیشتر میام و حتما از مطالبتون استفاده میکنم
عزت زیاد
۱۲ فروردين ۹۳ ، ۱۹:۰۳ میلاد علیدوست
سلام خدمت شما...با موضوع استفاده از فرصت ها در خدمتم
موفق باشید..

۲۶ فروردين ۹۳ ، ۲۳:۵۶ مـَـ ه جَـبـیـטּ
چ دیوار و کتیبه های قشنگی :)
۲۸ فروردين ۹۳ ، ۰۱:۰۸ خادم الحرمین
با سلام بسیار زیبا بود مثل همیشه به حق خانم خداوند نورانیت و تراوش ذهنی زیبای شما را افزون نماید...این قطعه شما این حقیر را لحظاتی برد در هنگام سال تحویل که در کنار حضرت رسول صلوات الله علیها بودم و حظی وافر بردم...
و اینگونه برای خود واگویه کردم....البته جسارتی بود که عفو می فرمائید...التماس دعا

امسال نگاه خیسم را برداشتم و با خود بردم، و در حوالی سفره ی پر از سینِ همین زمین، رها کردم. سکوت دلم، ترانه ای شد در هوای دلگشای حریم رسول خوبیها، و درست در احسنِ حال، در میانِ فضای درخشان حرم و مقابل گنبد خضرایش، میخکوبِ سنگفرش های سپید کفِ حریمش شدم و در زلال دقایق تحول سال؛ بر حولِ محور وجودش طواف کردم و قلب شکسته ام را نشانش دادم و گفتم به تغییری که در تدبیر اوست، راضی اش کن... و غرق شدم در اوجِ نگاهِ آسمان و در تزلزل گونه ها، و از پی گرمای قطراتِ بلوری که در برق چشمانم بود، سینِ سکوتم را چون رازی سر به مُهر، برایش شکستم و قطعه قطعه کاشی دلم را کنار هم چیدم و فقط و فقط، در زمزمه ی لب و جان ، آشکارا و نهان، تو را بی نهایت آرزو کردم و دیگر هیچ...

در ضمن صوت پروفایل هم عالی اگر لینکش را درج فرمائید کمال تشکر و امتنان را دارم...یا حق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
دریافت کد گوشه نما دریافت کد گوشه نما