ترنج

ترنج

بسم رب الحسین...
قال الله تعالی: «...فَاخْلَعْ نَعْلَیْکَ إِنَّکَ بِالْوادِ الْمُقَدَّسِ طُوىً»
از خویش رها شو و با عشق درآمیز،
و چون به میقاتِ ماه "مُحرَم" وارد شدی،
اِحرام بربند که مُحرِمی!
گرد "عاشورایش" بسیار طواف کن،
و چون در کوی معرفتش بیتوته کردی،
بسیار خدا را بخوان،
تا تو را به وادی جنون کربلا راه دهند..
و چون به کربلا رسیدی، تا ابد وقوف کن!
و با اشک های روان بگو:
لبیک یا حسین...
تا بر کشته اشک های روان مَحرمِ اسرار شوی...

این تناقض تا ابد شیرین ترین مرثیه است: سرترین آقای دنیا را خدا بی سر گذاشت!

کد آهنگ

طبقه بندی موضوعی

رنگ تو...

شنبه, ۹ مهر ۱۳۹۰، ۰۳:۰۶ ق.ظ
باز نشد!!!داشتم می رفتم یک شبی سر بگذارم آرام و سر شبی!!! ساعت یک بامداد!!! از بوف بودن ذاتی خارج شوم بخوابم... نشد که نشد ... باز آمدیم قلم کلیدها و کلید واژه ها را دست بگیریم که چه از آب در آید خدا عالم است...
یاد استادم بخیر میگفت: کاری می کنند که از صداقتت پشیمان شوی... مانده بودم که چرا و چطور میشود...
رها کنم... به نظر شما رنگ صداقت چه رنگیست؟؟؟
چرا رنگها به هستی ما جلو می دهند؟با عبور نور از سفیدی ها و بی رنگی ها، فقط طیف رنگ هایی به زندگی جلا میدهند و ماندگارند که دل واقعی خویش را به دست بگیرند و زلال و شفاف، هر آنچه نا گفتنی است را بی هیچ ریا و حقه، بیان کنند...مرز بی رنگی کجاست؟دوست داشتن و عشق،ابتذال،فریب،حیله و نیرنگ...و...و...و... هر کدام چه رنگی دارد؟؟؟

 
http://www.toopfun.com/wp-content/uploads/2011/08/234122_NWFsXTGt.jpg
 
دلم خیلی می گیرد وقتی گاهی همه ی خوبی هارنگ می بازند؛ یک دلی و یک رنگی بی معنا می شود، آنهم بخاطر بی اعتمادی و کم توجهی و بعضا بی معرفتی برخی از ما، همین آدم های خوب صاف و ساده ی روزگارمان... دیگر چه توقعی می توان داشت از آدمهایی که به هیچ چیز، نمی اندیشند و جز رنگ کردن دیگرن و جا زدن گنجشک به جای قناری و مرغ عشق و طوطی و قمری...کار دیگری ندارند!!! واقعا چه توقع بی جایست که من دارم!!! یادش بخیر استاد پیری داشتم در نقاشی، همیشه این شعر را زمزمه می کرد و می گفت یادتان باشد و بدانید گرچه با رنگ ها سر و کار دارید اما...
 
تا توانی با خلایق یک دل و یک رنگ باش
 
 
قالی از صد رنگی زیر پا افتاده است...
حالا دائم فکر می کنم رنگی بودن و رنگی شدن خیلی هم بدک نیست اگر دیگران را رنگ نکنیم،!!! یا همرنگ جماعت نشویم!!! آنهم در جهت منافع خویش!!! رنگ چه چیز بگیریم؛ که ماندگار شود از این هزار رنگ زمین؟ ما همواره رنگ بدی ها را سیاه می پندارم... و اما درون ما که گاه سیاهی هایش را همه می بینند با اینکه می اندیشیم از نظرها نهان و درخفاست، و چه بسا گاهی هزار رنگش را سپید می بینیم، چون خود غافل و نابینا شده ایم  بر اعمال  دل خویش...و اما...
امان از این درونمان که گاه به صاحبش هم دروغ می گوید و به آسانی فریبش می دهد...
و باز می گردم به رنگ ... آنهم رنگی که خالق برای ماندگاری دل و کار و درون و برونمان در مصحف عشقم به آن اشاره کرده... که با این رنگ کوتاه کنم که حرف بس است...
 
صبغه الله و من احسن من الله صبغه و نحن له عبدون:
هیچ رنگی زیباتر از رنگ خدا نیست و ما فقط بر او عبادت کننده ایم(بقره-138)


کاش رنگ تو بگیرد تمام وجودم؛ و  از رنگ تو هست شوم...
 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۷/۰۹
ریحانه خلج ...

استاد

سکوت

نظرات  (۲۹)

سخت است اثبات یک رنگی اگر نخواهند باورت کنند...
خداوندا

دنیای آشفته ی درونم را که تنها از نگاه تو پیداست ، با لالایی مهربان خود ، آرام کن

تا وجود داشتن و بودن را به زیبایی احساس کنم . . .

--------------------
سلام
هنوز هستند کسایی که لاله ها رو فراموش نمیکنن
و ما هم پیرو راه اونا هستیم
۰۹ مهر ۹۰ ، ۰۷:۴۴ گوهری در صدف
إنّا لله و إنّا إلیهِ راجعوُن
با عرض تسلیت خدمت سادات عزیزم

مصیبت وارده را به شما و خانواده ی گرامی تان تسلیت عرض کرده ، علو درجات آن سید بزرگوار را از ایزد منّان خواستارم.

خداوند صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.
سلام
خیلی قشنگ نوشتید :)
.
روحشان شاد
پاسخ:
:) سپاس...
خواهی نشوی همرنگ
رسوای جماعت شو
.
.
.
.
۰۹ مهر ۹۰ ، ۰۹:۲۹ محمد هادی کیمیایی
مطلب زیبایی بود و از مطلب زیباتر تصویر عکس بود.
سرشار از رنگ و مفهوم
سلام بر ترنج بانو.....
احوالات چطور است رفیق؟

می بینی دانشگاه چطور دست ما را از دنیا کوتاه می کند!
اوج بی امکاناتی....

*
تمام پست های نخوانده را خواندم....

*
ای روز قشنگ آفتابی
ای مثل چشم های خدا آبی.....
...
پاسخ:
استاد بزرگوارم خاطرات خوب و حرفهای نابتان همیشه با ماست...
کاش رنگ تو بگیرد تمام وجودم؛ و از رنگ تو هست شوم...

یکرنگی ات اثبات نمی خواهد
آنان را که باورت ندارند ، ببخش ... آنان قدرتی یرای تشخیص یکرنگی ها ندارند !

---------
"محراب" عزیز!
آنقدر به شما نزدیک نیستم که بدانم داغدار که هستی
اما
برایت از خدا صبر تمنا دارم و اجری که خداوند به مصیبت دیدگان ِ صبور وعده داده است
۰۹ مهر ۹۰ ، ۱۴:۴۲ بیشتر بدانیم
دوست عزیز و مهربانم. سادات خوبم
به نوبه خودم مصیبت وارده را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض میکنم. باقی بقای شما و خانواده تان
۰۹ مهر ۹۰ ، ۱۴:۴۳ بیشتر بدانیم
و اما تو...
چه خوب مینگاری حرفهای دلت را و حرفهای دلمان را..
با آرزوی موفقیت و کامیابی برای شما دوست عزیز
۰۹ مهر ۹۰ ، ۱۵:۱۵ ساده تر از سکوت
وقتی به‌علاوه خدا باشی منهای هر چیزی زندگی می‌کنی "

پریشانم از این دنیای...

ازاین تکرارساعتها

ازاین بیهوده بودنها

ازاین بی تاب ماندنها

ازاین تردیدها، نیرنگها ......

شکها، خیانتها

ازاین رنگین کمان سرد آدمها

وازاین مرگ باورها ورویاها پریشانم .... دلم پرواز میخواهد...
۰۹ مهر ۹۰ ، ۱۶:۱۴ سارینا جون
اسمش را میگذاریم؛دوست مجازی اما آنسو یک آدم حقیقی نشسته . . خصوصیاتش را که نمیتواند مخفی کند ...وقتی دلتنگی ها و آشفتگی هایش را مینویسد وقت میگذاردبرایم، وقت میگذارم برایش . . نگرانش میشوم دلتنگش میشوم . . وقتی درصحبت هایم،به عنوانِ دوست یاد میشود مطمئن میشوم که حقیقی ست . . هرچند کنارهم نباشیم هرچند صدای هم راهم نشنیده باشیم، من برایش سلامتی و شادی آرزو دارم هرکجا که باشد --- پس دوست من در دنیای مجازی دوستت دارم ...
۰۹ مهر ۹۰ ، ۱۷:۳۷ خانم معلم
سلام

به نظر ِ من صداقت " سفید " است . ترکیبی از صـ فا ، د وستی و ا یمان . که در قـ لبی پاک جمع شده و مجموعشان می شود گلی به نام "تـــ ر نـج " ...
پاسخ:
خانم معلم قربان شما مهربون اما آینه ای نگاه می کنی؟ شما خودت و خوبی های خودت را می بینی...
در میان ِ این همه صد رنگی ،
بیا ...
من و تو
با هم یک رنگ باشیم . . .
سلام
از ابراز لطف و محبتت تان در این ماتم حزن و اندوه وابراز همدردی صمیمانه سپاسگزارم.
یک نفر ...

یک جایی ...

تمام رویاهاش لبخند توست

احساس میکنه که زندگی واقعا با ارزشه ...

پس هر وقت احساس تنهایی کردی

این حقیقت رو به یاد داشته باش که

یک نفر ...

یک جایی ...

در حال فکر کردن به توست.
سلام
مغفرت و رحمت واسعه الهی را برای مرحوم و سلامت و بهروزی، صبر و شکیبایی را برای بازماندگان از درگاه خداوند رحمان و سبحان خواهانم.
پاسخ:
سپاس از لطفتان...
سلام
ممنون
تسلیت ما رو هم بپذیرید


ان الله مع الصابرین

خسته شدم از این همه رنگ !


سلام سپهرای عزیز من چند روز از نت دور بودم ومتوجه غم محراب عزیز نشدم ممنون که بهم سرزدی وخبرم کردی فقط می تونم از خدا برای ایشون صبرجمیل بخوام من خودم در غم از دست دادن پدر عزادارم فقط همین صبر ه که تا حالا توانایی منو برای ادامه کار وزندگی افزایش داده خدا با صابران است بازم ممنون گلم
زیباترین شروع:بسم الله زیباترین دین:اسلام
زیباترین خانه:کعبه زیباترین استاد:امام صادق(ع)
زیباترین عمو:حضرت ابوالفضل(ع) زیباترین غنچه:حضرت علی اصغر(ع)
زیباترین سرانجام:شهادت زیباترین لباس:احرام
زیباترین ندا:فطرت زیباترین دوست:کتاب
زیباترین روز:جمعه زیباترین بیابان:عرفات
زیباترین میعاد:معاد زیباترین کلام:لااله الاالله
زیباترین آواز:اذان زیباترین شهید:امام حسین(ع)
زیباترین بنا:حضرت ابراهیم زیباترین پرچم دار:حضرت عباس
زیباترین پیرمرد:حبیب ابن مظاهر زیباترین آواره:سلمان
زیباترین شب:قدر زیباترین خاک:تربت
زیباترین رحمت:باران زیباترین کلمه:محبت
زیباترین لحظه:پیروزی زیباترین سوره:حمد
زیباترین سلسله:انبیاء زیباترین بانگ:تکبیر
زیباترین پارسا:حضرت علی(ع) زیباترین زندانی:امام موسی بن جعفر
زیباترین صابر:حضرت ایوب زیباترین مهاجر:هاجر
زیباترین عمل:عبادت زیباترین چشمه:زمزم
زیباترین نیکی:نیکی به پدرومادر زیباترین عهد:وفا
زیباترین ناله:نیایش زیباترین جنگ:جنگ با نفس
زیباترین انسان:پیامبر (ص) زیباترین ستون:دین
زیباترین مادر:حضرت فاطمه(س) زیباترین منتقم:حضرت مهدی(عج)
زیباترین سخن گو:حضرت زینب زیباترین قربانی:حضرت اسماعیل
زیباترین کوشش:فی سبیل الله زیباترین سنگ:حجرالاسود
زیباترین آغوش:آغوش مادر زیباترین سرمایه:زمان
زیباترین زمین:کربلا زیباترین ابزار:قلم
زیباترین شعار:صلوات برمحمد وآل محمد(ص)
سلام.تمام رنگهای زندگی ام مخلوط شده اند،ریخته اند توی سرهم،دعوایشان سراین است که شاید به چشم بیایندوهیچ یک،هیچ یک....
تمام زندگی درحال بی وزنی وبی رنگی است اما عجیب میگذرد...!
سلام
ممنون از حضورتون
عالی بود
تسلیت میگم خدا رحمتشون کنه
روحشون شاد
انشالله موفق باشید
التماس دعا
۱۰ مهر ۹۰ ، ۱۹:۳۹ ریحانه ی آفرینش
سلام.
زیبا بود و غمناک.
واقعا چرا بعضی ها ارزش بعضی کلمات خوب رو کم کردند. چرااا؟
یکرنگی و یکدلی سالهاست که کمیاب شده ولی هنوز هم هستند کسانی که تمام تلاششان یکرنگ بودنه و بس.

+ خدایش بیامرزد.

+ دعای خیر هر لحظه همراهتان
۱۱ مهر ۹۰ ، ۰۰:۴۹ هیئت سایبری الرحمن
سلام!
به امید خدا
دور سوم ختم قران آغاز شد!

التماس دعای ویژه برای تنها ادم ویژه ی عالم.
عزیزم شاد باش که نوشته هات همگی رنگ یکرنگی دارند...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
دریافت کد گوشه نما دریافت کد گوشه نما