ترنج

ترنج

بسم رب الحسین...
قال الله تعالی: «...فَاخْلَعْ نَعْلَیْکَ إِنَّکَ بِالْوادِ الْمُقَدَّسِ طُوىً»
از خویش رها شو و با عشق درآمیز،
و چون به میقاتِ ماه "مُحرَم" وارد شدی،
اِحرام بربند که مُحرِمی!
گرد "عاشورایش" بسیار طواف کن،
و چون در کوی معرفتش بیتوته کردی،
بسیار خدا را بخوان،
تا تو را به وادی جنون کربلا راه دهند..
و چون به کربلا رسیدی، تا ابد وقوف کن!
و با اشک های روان بگو:
لبیک یا حسین...
تا بر کشته اشک های روان مَحرمِ اسرار شوی...

این تناقض تا ابد شیرین ترین مرثیه است: سرترین آقای دنیا را خدا بی سر گذاشت!

کد آهنگ

طبقه بندی موضوعی

ظاهر دوست...

پنجشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۸۹، ۱۱:۳۲ ب.ظ

زیبایی ظاهری؟؟؟
داشتم با خودم فکر می کردم آخه اصولا فکر هم چیز خوبیست...
به ظاهر همه ی دوستان دور و نزدیکم!!!

می فرمایید این هم شد فکر؟؟؟

 اما همه ی دوستانم  به نوعی از نظر ظاهری زیبا هستند...
یعنی به نظرم همه دوستانم زیبا هستند آن هم از نوع خیلی زیبا...
دیگران هم این عقیده رادر مورد دوستانم دارند و می گویند همه خوشگل هستند برخلاف خودت!!!
که اصلا برام مهم نیست!
دروغ نمی گویم...
زیبایی دوستانم بر خلاف ظاهرشان که دیگران را تحت تاثیر قرار داده چیزی نیست که من را جذب آنها کرده باشد حالا نمی دانم چرا؟
 اما علت انتخاب آنها که همه برایم عزیز و خیلی قابل احترام هستند ظاهرشان نبوده ...

هرگز...

چون اول شیفته ی اخلاق و معرفت و  منش و مهربانی آنها شده ام و بعد دیدم زیبا هم هستند...

دنیا زیباست... اما ظاهر زیبا را چه سود؟ (سید مرتضی آوینی)
از نگاه هر کس دوستی معیارهایی دارد و برای من معیار اول اخلاق است خیلی دوستان هستند که در کنار ما بنا به دلائلی ماندگار نمی شوند اما در دل می مانند یادم نمی رود خوبی هایشان از بس خالصانه بوده...
شما هم دوستان زیادی دارید حتما دلیل خاصی برای انتخابشان دارید اما به نظر شما این سوال ذهنم را کدامتان می توانید پاسخ بدهید؟
آیا ظاهر می تواند دلیل موجه برای انتخاب دوست باشد؟؟؟ از اینکه  پاسخ می دهید سپاسگزار هستم...

+ این مطلب را برای این نوشتم که امشب، شب تولد یکی از دوستان ماندگارم است کسی که خیلی مطالب را از ایشان آموختم و تا سالها در دلم خواهد ماند...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۱۲/۱۲
ریحانه خلج ...

آوینی

نظرات  (۱۲)

دیگران هم این عقیده رادر مورد دوستانم دارند و می گویند همه خوشگل هستند برخلاف خودت!!!
سپهرای عزیزم کاملا با این حرفت مخالفم شما اصلا زشت نیستی هر کسی هم گفته از حسادتش گفته. همه یه زیبایی دارن یه زشتی.به قول یکی از دستان خیلی عزیزم باطن آدم خیلی مهمتره تا ظاهرش که شکر خدا شما هر دوشو داری.میدونی که من اهل تعارف یا تعریف بی خودی نیستم و مثل خودت آدم رکی هستم.
یه چیزه دیگه ببخشید بازم ببخشید من دور برتو تا حدودی دیدم تا اون قدری که با هم هستیم ،اونوقت کدوم یکیشون زیباتر از شمان؟؟؟؟ والا من که ندیدم.
سپهرای عزیزم دیگه اینجوری نگو خدایش بهم بر میخوره و ناراحت میشم و خدا هم ناراحت میشه از این گفته ی تو(ناشکریه بخدا)
۱۳ اسفند ۸۹ ، ۰۰:۳۶ فرشته نمی میرد
می دانی از چیه این دنیایی مجازی خوشم می اید ؟

اینکه اول ادم را می شناسی از نوشته هایش از عقیده هایش
بعد بعد بعد بعد

می بینی اش ان هم شاید ...
وقتی هم که دیدی اش انقد شیفته ی اخلاقش شدی که
اصلا متوجه ترکیب صورتش نمی شوی ...
سپهرا جونم شما چرا با من دوست شدی؟من نه ظاهری دارم نه باطنی
خدایش تو سوال کردی درسته ولی من کوچیکترم تو اول جواب بده
سادات جان درسته خوش قیافه نیستم اونجور که شما گفتی که باز هم میگم مهم نیست اما خدا را همیشه شاکر هستم شاکر نعمت سلامت جسم و اگر قبول داشته باشن دوستان سلامت عقل
اما واقعا همینه باطن انسانها زیبا می کنه ظاهرشون را... و شما هم در مورد ظاهرت حرف نزن که گفتم خودم میدونم و دیگران هم همون نظر داخل نوشته هام را دارند خوشگل مهربون...
و دقیقا با فرشته همیشه زنده موافقم که دنیای مجازی کمک می کنه دوستانی خوب راپیدا کنیم بدون در نظر گرفتن چهره ها...
حالا چرا خودم برای خودم نظر دادم و جواب دوستان را بماند ...
۱۳ اسفند ۸۹ ، ۰۷:۲۵ گوهری در صدف
صورت زیبا نمی آید بکار
حرفی از معنی اگر داری بیار
البته داشتن ظاهر زیبا یکی از توصیه های دین است. صورت زیبا یعنی آراستگی و پاکیزگی نه اینکه وجه انسان زیبا باشد که البته زیبا بودن آن برمیگرده به اعمال انسان: سیماهم فی وجوههم من اثر السجود: بندگی و اطاعت خداوند متعال صورت را هم زیبا و آراسته می کند.
توصیه به پاکیزگی لباس- استعمال عطر- مسواک زدن- پوشیدن لباسهای مناسب و زیبا- شانه کردن موی سر و همه و همه برای ظاهر است.
اما باطن شرط اصلی و مهم است. ای برادر سیرت زیبا بیار... سیرت و منش انسان آنقدر درخشندگی و تلالو دارد که همه ی ابعاد وجودی را تحت تاثیر قرار می دهد. یقینا دوستان واقعی ما بخاطر صورت زیبا جذب ما نشده اند بلکه سیرت زیباست که اونها رو پایبند به ادامه و تعمیق دوستی با ما خواهد کرد... و آخر اینکه یادمون نره که در کنار همه اینها دوستانمون دوست دارند همیشه ما را زیبا و پاکیزه ببینند
اساتید (شمسه) و(گوهری در صدف) ایشون خیلی متواضع هستن خدارو شکر هر دو صفات را دارن
پاسخ:
عجبا!!!سید جان تعریف هم نکنى ما دلمون خوش میشه!لطف دارى شما
((سادات جان درسته خوش قیافه نیستم اونجور که شما گفتی))
خیلی هم هستی. خیلی هم هستی. خیلی هم هستی. خیلی هم هستی. خیلی هم هستی. خیلی هم هستی. خیلی هم هستی.

تا فردا صبح هم بگی نیستی من میگم هستی
پاسخ:
سیدشلوغ کنى ١١٠ میادمى گیردت!!!
تولد دوستتون مبارک!!
استاد داری مشکوک میزنی کدوم دوستت که من خبر ندارم؟؟؟؟؟؟
۱۴ اسفند ۸۹ ، ۲۱:۱۸ نردبان آفتاب
سلام بر سپهرای عزیز....
همچنان مهرتان جاوید باد....
۱۴ اسفند ۸۹ ، ۲۳:۵۲ فرشته نمی میرد
نیستی این روزها ....

کجا رفته ای باز ؟
پاسخ:
فعلا تنها کارى که مى شود انجام داد با گوشى رصد میکنیم و...!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
دریافت کد گوشه نما دریافت کد گوشه نما