ترنج

ترنج

بسم رب الحسین...
قال الله تعالی: «...فَاخْلَعْ نَعْلَیْکَ إِنَّکَ بِالْوادِ الْمُقَدَّسِ طُوىً»
از خویش رها شو و با عشق درآمیز،
و چون به میقاتِ ماه "مُحرَم" وارد شدی،
اِحرام بربند که مُحرِمی!
گرد "عاشورایش" بسیار طواف کن،
و چون در کوی معرفتش بیتوته کردی،
بسیار خدا را بخوان،
تا تو را به وادی جنون کربلا راه دهند..
و چون به کربلا رسیدی، تا ابد وقوف کن!
و با اشک های روان بگو:
لبیک یا حسین...
تا بر کشته اشک های روان مَحرمِ اسرار شوی...

این تناقض تا ابد شیرین ترین مرثیه است: سرترین آقای دنیا را خدا بی سر گذاشت!

کد آهنگ

طبقه بندی موضوعی

گنج معرفت...

دوشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۱۲:۲۰ ق.ظ

گه گاه باران بر این زمین خشک باران می بارید وقتی تو الفبای مهر را بر دلم نگاشتی...

هر آن که از او آموختم و مرا پذیرفت به شاگردی درس لطیف  یاد و اندیشه ی خدا در مدرسه دنیا...

شد استادم...

بی نظیرند و بی تکرار برخی از استادان ...

انگشت شمار هستند استادان بزرگواری که در مدت اندک بی نهایت از آنچه داشته اند را به تو آموخته اند و تو هنوز بیش از پیش تشنه ی کلام و کلاس درسشان هستی... آنچه ما می آموزیم از دستان کارگشاه و قلب های مهرآفرین استادان است نه مغزهایی که پر است از کلمات گنگ و وابسته به کتاب...

و من همیشه دنبال چیزی فراتر از درس و مدرسه بودم... علم کتابهای درسی مرا شیفته نمی کرد...و فقط این کتابهای تاریخ و ادبیات بود که تحمل ریاضی را برای مدت تحصیل به من می داد... درس خواندن را دوست نداشتم اما کتاب خواندن برایم بهترین تفریح عالم بود...

این یک اعتراف تکان دهنده است... شب امتحان تنها شبی بود که کتاب درسی را به دست می گرفتم فقط برای اینکه دیگران فکر کنند درس می خوانم ... که هیچوقت نمی خواندم... و این تظاهر اجباری را پشت نگاههای تیزبینشان حس می کردم اما باز هم ادامه می دادم... اما هنوز نمی دانم برخی درسها اصلا به چه کار ما می آمد که مجبور بودیم بخوانیم و امتحان هم بدهیم برای نمره اش؟ نمودار نمراتم در کارنامه خیلی نوسان نداشت جز یک مورد همیشه متوسط رو به بالا بود اما ادبیات همیشه قله ای بود که هیچگاه دامنه را حس نکرد...

بگذریم...

امروز روز توست...

روز بهترین انسانی که خلق شد برای تربیت انسان و انسان آفرینی دوباره... تویی که الفبای حرف را به من آموختی... تویی که استاد روزهای آغازم بودی... تو گنج پنهان همه عمرم بودی و  هر کس به دست تو کشف شد خود را یافت...

کاش نام تو را هم به عنوان بزرگترین مکتشف در تاریخ ثبت می کردند... چون تمام عمرت دست به اکتشاف زدی... و خودت گنج نهفته ای ماندی که کسی قدرت را ندانست...

و امروز روز سپاسگزاری از شماست...
 

اگرچه در کلام نمی گنجد و قدرتان در وصف نمی آید و قلم ناتوان را چون همیشه یارای سخنی در اخلاصتان نیست از خوبانی هستید که همیشه ماندگار و محبوب هستید و خواهید ماند...

روز انسان ماندگاری که تولد دوباره شاگردانش را با سر انگشتان خلاق اندیشه ی سرشار از خیرخواهی و خدا دوستی اش رقم زد...
روز تویی که الفبای انسان بودن را در کلاس درس معرفتت آموختم...

و فهمیدم پله پله می توان به ملاقات خدا رفت با خدمت به خلق او...

یادم دادی درس بیاموزم، یاد بگیرم و به کار ببندم...

و گفتی علم بی عمل دنیا و آخرت را نخواهد ساخت...

از تو آموختم اعتماد را و دریغ نورزیدن از آموختن به دیگران...

معبودا از تو می خواهم :

از من انسانی بسازی که  انسان بمانم ... تا بگویم  شاگردی  یعنی فرا گرفتن خوبی ها یت و گام نهادن در مسیر انسانیت... و در عمل نشان دهم که قدر آنچه را به من آموخته اند را می دانم...

http://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/nimeyepenhan/DSC00001.JPG

  استاد بزرگوارم جناب آقای مجتبی مجد...

به پاس الفبای علم و معرفتی که ما را آموختید شما را هزاران درود...

+ (گنج های معرفت) دیروز و امروز و همیشه ی عمرم روزتان مبارک زنده باشید...
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۲/۱۲
ریحانه خلج ...

استاد

نظرات  (۳۲)

۱۲ ارديبهشت ۹۰ ، ۰۰:۲۵ پیروزی بحرین
**توجه **توجه**توجه**

همه با هم برای پیروزی مردم مظلوم بحرین
سه شنبه// ساعت 15 / استادیوم آزادی
//////////////////////////////////
طرح: مرواریدِ آزادی ( الولو الحریه ) :
http://www.naghdnews.ir/image/plan/13689-tarh.html
استاد سپهرای عزیزم روزتون مبارک باشه
و باز مثل همیشه چقدر زیبا نوشتی. . .
افزایش رایگان آمار بازدید از سایت و وبلاگ شما

http://tmailhit.ir

راهنمای استفاده از سایت
http://tmailhit.ir/tmail-user-help.pdf
۱۲ ارديبهشت ۹۰ ، ۰۹:۱۳ نردبان آفتاب
تقدیم به روشن ترین شمع فروزان هدایت...

سپاس ،ای چراغ راه ظلمت کده ی غفلت....
سپاس....
آنگاه که دستان پرمهرت برای نوشتن اراده می کرد و با قلم مانوس می شد،نقش زندگی و جاودانگی می زد بر قلب های ما...
و آنگاه که اراده ات بر سخن گفتن بود،زیباترین مفاهیم انسانیت را در وجودمان تزریق می کردی....
تو همچون باران بر کویر خشک اندیشه ام باریدی...
سپاست می گویم تو را به اندازه ی تمام مهربانی هایت....
به اندازه ی تمام دغدغه هایت برای ساختنم....
ای وجود بیکران....
ای چراغ روشن هدایت....
تو را سپاس می گویم به وسعت نامت....
نامی که به وسعت تاریخ در قلب ها ماندگار شد...
به وسعت بزرگی ات ...
مجد اندیشه!
تو ظلمت اندیشه را نور بخشیدی....
تو را سپاس ای اقیانوس آرامش....
تو را سپاس...
و روزت مبارک...
دلم برای استاد تنگ است ... خیلی هم تنگ ...
تنگ آن موقعی که من نمی شناختمش و با شمسه اش انس گرفته بودم ...
دلم تنگ است برای اینکه بیاید و بنشیند و من یک دل ِ سیر گریه کنم تمام این روزهایی را که رمق روحم را کشیده ...
دلم می خواهد باشد و من همه ی سردرگمی های این لحظه هایم را بگویم و او سخن بگوید به نصیحت ، به همدردی ، به تذکر ، به مشورت ، به ...
دلم باز بوی سیب می خواهد و هم قدمی با آنان که تنشان بوی سیب داشت ...
دلم باز تنگ ِ ____ سکوت _____ است ...
سکوت ِ مطلق ...
چقدر این روزها دلم نقطه می خواهد ...
.
.
.
نقطه نقطه نطقه . . .
دلم بد هوایی صحن و سرای امام الرئوف شده ...
گفته بودم به استاد که بعد از رفتنش ، به هوایش هم که شده ، دلم زود به زود تنگ می شود برای رضا (علیه السلام) ...
.
دلم خیلی خیلی خیلی زیاد هوایی ست ...
کربلایی دل ِ این روزهای ما ... هرکجا هست ، خدایا به سلامت دارش ...
پاسخ:
آمــــــــــــــــــــــــــین...
بهشت و 6گوشه و شهادت را برایش آرزو می کنم ... صد بار ، هزار بار ، همیشه ...
دعایم روبه روی ایوان طلا همین است برایش ... همین ...
نقطه ...
پاسخ:
آمــــــــــــــــــــــــــین...
کارتان را برای خدا نکنید، برای خدا کار کنید! تفاوت اینکه کسی کارش را برای خدا بکند با کسی که برای خدا کار کند زیاد نیست فقط همین قدر است که ممکن است حسین علیه السلام در کربلا باشد و من در حال کسب علم برای رضای خدا ...
.
شهید سید مرتضی آوینی
دمع السجوم یعنی "اشکی که می ریزد"- می شود "اشک روان" یا بسا "باران اشک" اش هم خواند – و نفس المهموم یعنی "نفس کسی که غم دارد". بهترین معادل برای نفس المهموم "آه" است. ما در فارسی به نفس آدمی که غمگین است و دلش دارد از غصه می ترکد ، چیزی جز آه نمی گوییم . اسم این کتاب را از همین رو "کتاب آه" گذاشتم ...
پاسخ:
آه...
این بزرگترین درسی بود که از استاد گرفتم ... درسی که شد همه ی هستی ام برای راه ... چیزی جز _____ آه _____ نمی گوییم ...
.
آه ... و ... ح س ی ن ...
پاسخ:
زهیر اشک را...
من هم برای استاد و برادر گرامیم جناب آقای مجد آرزوی موفقیت و سرافرازی دارم
پاسخ:
خوش آمدید و سپاس از حضورتان...
۱۲ ارديبهشت ۹۰ ، ۱۲:۲۸ امیر عباس شادکام -قزوین
و در یک کلام ، استاد عزیزم دستان پر مهرت را می بوسم ...
سپاس از لطفتان...
زنده باشید و سربلند در پناه اهل بیت
پاسخ:
...
۱۲ ارديبهشت ۹۰ ، ۱۴:۲۸ جامعه الحسین
یاحسین
امام علی میگوید هر کس کلمه ای به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است . پس ما بندگان معلمان و استادان هستیم
پاسخ:
احسنت...
صدایی به رنگ صدای تو نیست...
به جز عشق، نامی برای تو نیست...
استاد مجد روزتان مبارک
دستانت را استاد همچون دستان مادر می بوسم. / عرض ادب و احترام و سلام خدمت برادر بزرگوارم جناب مجد وتشکر از دوست عزیز که یادها را زنده نگاه داشته است
پاسخ:
یاد استاد در قلبهای جوانانی که خدمت را از او آموختند همواره زنده و پایدار است...
کالیم که سرسبز دل از شاخه بریدیم
تا حادثه سرخ رسیدن نرسیدیم

خونیم و تپیدیم به تاب و تب تردید
اشکیم و به مژگان چکیدن نرسیدیم
(رحماندوست)
فقط همینو میتونم بگم....روز معلم گرامی باد
۱۲ ارديبهشت ۹۰ ، ۲۰:۴۴ آهسته عاشق می شوم
تو بگو
با دست و بازویے شکسته
چطور مےشود
رو گرفت از نامحرم
و مَحرم؟!
ای شاعر زخم های ممتد ... آیات
وی از همه شاعران سرآمد... آیات
ایام عزای فاطمه نزدیک است
پهلوی تو هم شکسته شاید... آیات!
یاعلی
عالی بود.محراب عزیز روزت مبارک
پاسخ:
گذشته از مزاح سارا خانم ما افتخار میکنیم با شما و سید رفاقت داریم...
اخ اخ اشتباه شد.محراب به خودت نگیر خواستم برا ترنج بنویسم.ترنج جون روزت مبارک.
پاسخ:
شما لطف داری ارادت...
دل رو زدم به دریا زدم برات پیامی فقط برای اینکه نگی که بی مرامی
پاسخ:
رها جان سپاس...
عالی....
عالی...
عالی..

سلام
ممنونم که به کلبه ی فانوس سر زدی
درویش
خوب می نویسی احسنت
پاسخ:
لطف دارید آقای کامرانی درس پس میدیم ... سلام برسونید...
۱۳ ارديبهشت ۹۰ ، ۱۲:۳۷ ساده تر از سکوت
جوانمردا !
چندان که توانی از مال و جاه و از قلم و زبان از هیچ کس دریغ مدار که وقت آید که خواهی خیری کنی و نتوانی...

و انسان انسان ساز میشود اگر خدا بخواهد...استاد مجد هفته ای که بنام توست مبارک
چاکریم
گاهی شانس فقط یه بار به آدم رو میاره پس باید قدرش رو دونست بهترین فرصت زندگی شما برای ثروتمند شدن مجموعه ای بی نظیر برای اولین بار در ایران برای کسانی که می خواهند بهتر زندگی کنند و از کمترین وقت و هزینه بیشترین سود را ببرند.برای آگاهی از جزییات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.
http://www.top700.com
دلم برای استاد تنگ است .................
فقط همین...........
پاسخ:
...
۱۶ شهریور ۹۰ ، ۰۹:۴۶ تنهاترین ستاره شب
عالی بود.. فقط اینکه من این مطلب را خیلی دیر خوندم
واقعا از کلمات خیلی قشنگ و درست استفاده میکنی
موفق باشی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
دریافت کد گوشه نما دریافت کد گوشه نما