ترنج

ترنج

بسم رب الحسین...
قال الله تعالی: «...فَاخْلَعْ نَعْلَیْکَ إِنَّکَ بِالْوادِ الْمُقَدَّسِ طُوىً»
از خویش رها شو و با عشق درآمیز،
و چون به میقاتِ ماه "مُحرَم" وارد شدی،
اِحرام بربند که مُحرِمی!
گرد "عاشورایش" بسیار طواف کن،
و چون در کوی معرفتش بیتوته کردی،
بسیار خدا را بخوان،
تا تو را به وادی جنون کربلا راه دهند..
و چون به کربلا رسیدی، تا ابد وقوف کن!
و با اشک های روان بگو:
لبیک یا حسین...
تا بر کشته اشک های روان مَحرمِ اسرار شوی...

این تناقض تا ابد شیرین ترین مرثیه است: سرترین آقای دنیا را خدا بی سر گذاشت!

کد آهنگ

طبقه بندی موضوعی

خاص نوشت...

سه شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۰، ۰۲:۳۸ ق.ظ
بیرون ز تو نیست هرچه در عالم هست
در خود بطلب هر آنچه خواهی که تویی...
مولانا
 
 
هرگاه دلم هوایش را می کند نوشته هایش می رسد... همین اربعین که خیلی خراب بود احوال دلم از جاماندن آنهم بعد از سه سال... پیامک داد از حرف های ناب سید مرتضی: حب حسین (علیه السلام)،در دلی که خودپرست است؛بیدار نمی شود...
قبل ترش خودم پیامک داده بودم از همین حرفهای عاشقانه و ریشه دار سید...مپندار که تنها عاشورائیان را بدان بلا آزموده اند و لاغیر...صحرای بلا به وسعت همه تاریخ است...ای دل چه می کنی؟می مانی یا می روی؟داد از آن اختیار که تو را از حسین (علیه السلام)جدا کند...
اما من خسته دل؛ که اختیاری نداشتم. خیلی دلم میخواست آن شش گوشه ی رویایی را دوباره لمس کنم و بوی سیب حرم عشق را استشمام کنم...اما این ها حرف ها که برای من کربلا و بین الحرمین نمیشد...
روحم را به بازی گرفته بودم که دیدی  غدیر، امام الرئوف صدایم را نشنید و امضا نکرد ...همان دهه کرامت بانو، که دست رد زده بودند و داغش را هنوز بر دل داشتم هم کافی بود، برای اینکه تمام افکارم را بچینم کنار هم که امسال نمی شود که نمی شود، بدون اندیشه در حکمتش با خود می گفتم حتما فراموش کرده اند عهد و وعده را که نگاهشان را نمی بینم به هر دری میزنم این مرغ دل را ، بسته است... .شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که گاهی هیچ راهی نمانده فقط بن بست ها را می بینیم و تمام...
سخن به درازا کشید این گذشت تا از ابر رحمتش، بی استحقاق وجود، و بی آنکه در دلِ تمناها چراغ روشن نورش را بنگرم رهسپار شدم با خیل بلاجوی کربلائیان و بوی سیب...این را که می نویسم بدانید هنوز مبهوتم...از این چیدن دلبرانه مولای عشق ...
از اینجا به بعد را زهیر و بزرگوارانی که افتخار شاگردیشان را دارم خوب می فهمند... ورود به سالن همه چیز را برایم تازه کرد ...سال قبل آغاز آشنایی با یک اختتامیه از جنس آدمهایی بخوانید خیلی عاشق... عطر سیب و هرکس کربلایی شد شوق و شعور و اشک و گاه ما هم پابه پای عاشقی هایشان گریستیم ...
تازه از کربلایش بخوانید رانده شده بودم و هنوز هوایی سرزمین دلها... بزرگوارانی از جنس آسمان دلانه همراهمان شدند و به بزم حسین (علیه السلام) دیدم که همه دلها مشتاقند و غریبی نیست... امسال هم در آن جمع غریب نبودم به رسم میزبانی پر عطایش... رفته بودم به شوق کربلایی شدن خوبان ذوق کنم... به قول زهیر نور چشمی های ارباب را ببینم، و تلخی دل تنگم را با قند اشک شوقشان در دلم آب کنم...
اما ورق گشت و قرعه فال به نام منی خورد که اعتراف می کنم هنوز عشقش را معنا کردن نمی دانم...
اولین پیام که آمد هنوز همه بی خبر بودند...نوشته بود :ما را به کربلا می آزمایند... و در جواب تمام علامت های سوال ذهنم انگار حالا پاسخی رسیده بود...خیلی ساده و همان جا کنار ایوان طلایی بانوی کرامت جواب دلم هم رسید... ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده... یاد سال قبل افتادم همین روزها گفتی بیا...من آمدم... همه چیز مهیاست برای درس هایی که باید باور کنی آموختی... چند روز بعد پیام دادم: چرا ما را به کربلا می آزمایند... بازهم کوتاه جواب آمد: امتحان مردانگی... گفتم: ما را که آزموده اند و می دانند از پیش باخته ایم چرا؟ جواب رسید: معنای کل یوم عاشورا همین است هر روز ابتلا و تلاش برای قبولی... سبک شدم جواب گرفتم همانی که دلم را راضی می کرد اخر هنوز هم بند همین دلیم...
بانو را شاهد می گیرم که دستم به تندیس نرسیده بود که در دل یا علی... و عزیزترین عمرم پدر یادم آمد...شک ندارم او را طلبیده تا جواب سلام را بیاورد...
با اینکه عازم کربلایت نمی شوم خوب می دانی دل آرامی عجیبی نصیبم شده؛ که بماند بین من و تــــــــــو...
 
 

عجیب نقطه وصلی هست بین تــو و همه حرفهایم...

باز می خواهم بیاییم و روبرویت بنشینم و بگویمت...

حرم تو و عاشقی در صحن هایت را به عالمی نمی دهم...

 

http://www.zaerin.ir/Herk/uploads/n/haram.JPG

شیرین ترین دقایق عمرم دمی است که
در بیستون عشق تو فرهاد می شوم...
یا علی...

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۱۱/۲۵
ریحانه خلج ...

استاد

بوی سیب

آوینی

نظرات  (۲۸)

۲۴ بهمن ۹۰ ، ۲۳:۱۶ ساده تر از سکوت...
امام حسین(ع)
هر که خدا را ، آن‌گونه که سزاوار اوست ، بندگی کند ، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش به او عطا کند...

قشنگ بود
۲۵ بهمن ۹۰ ، ۰۹:۵۹ گوهری در صدف
فرزند شایسته و خوب گلى از گل‏هاى بهشت است.رسول اکرم(ص)
خوشا به حال پدرت....
حق فرزندی را خیلی عالی بجا آوردی...
زیارتت قبول عزیز دل
پیامبرمان چه زیبا می­فرمایند:
«بر تو باد جلب دعای پدر زیرا دعای پدر از ابرهای آسمان بالا می­رود و خداوند بر آن نظر می­افکند و می­فرماید: ای فرشتگان! مانع بالا آمدن آن نباشید که می­خواهم آن را برآورده سازم». (مجلسی- بحارالانوار، ص 83-84)


فروتنی در برابر والدین
انشاءالله همچنان ساکن کربلا بمانید ...
۲۵ بهمن ۹۰ ، ۱۰:۲۰ یاس بوی مهربانی می دهد!
بی تاب تر از تک تک کلمات عاشقی تانم! اما باور دارم به دل ساده و بی آلایشی که چقدر زیبا با اربابش عشق بازی میکند...
برای تو ...بانو جان!...همین بس که دیده شدی...اربابت لبخند زد به اشک هایت و قطعا ...حالا...دلت ...آرام است!
ترنج عزیز!
بی وجدان بودم که گمان میکردم دردانه ی آقا هستم و جزو زیارت کنندگانش!
که من کجا و خاک پای عاشقان حقیقی اش کجا...
تو...همین که...نرفتی...و..نمی روی...عزیز شده ای!
عزیز بمانی ان شاالله تا همیشه...
پاسخ:
باز اعتراف می کنم هنوز عشقش را معنا کردن نمی دانم...
خدا سالم و صالح نگهش داره برامون
ممنونم از نظرتون

سلام بانو

با نوشته های نابت و آهنگ دلنشینت می شود نفسی تازه کرد و به آسمان پرکشید
قلمت پایدار
پاسخ:
سلام عزیزم نگاهت لطف است...
نشسته ام به شوق اذن دخول
بیا بگو نتکانند پادری ها را ...
سلام
هر دم از این باغ بری می رسد...
این روزا هر کی به پست ما می خوره مشهد میره...!
نگو یعنی چی؟!!!!!!!نفهمیدم!کرب و بلا نمیری؟!
التماس دعا
حرم سلطان دل...
پاسخ:
حالت را خوب می فهمم ...چند وقت پیش منم هر وبی را باز میکردم یا با هرکس حرف میزدم داشت میرفت پابوس...انشاالله نصیب همه بشه به زودی...
حب حسین کرب و بلایی به سینه هاست
...
پاسخ:
. . .
که گفت که عازم کربلایش نمی شوی ؟
.
.
دل ِ آرامت گواه است
باز شاهد بیاورم !؟
سلام
از حدیث اول بسیار مشعوف و متحیر و شرمنده شدیم.
ممنون
موفق باشید
التماس دعا
تبریک وبلاگ خوشگل وزیبایی دارین ومحتویات کامل :)
حرم تو و عاشقی در صحن هایت را به عالمی نمی دهم...
.
.
با یان حرفهایت دلم را آتش میزنی سپهرا
تو
زهیر و تمام آن بزرگواران
کربلا نصیبت
سلام عزیز ِ دلم
چه کار قشنگی میکنی ... همان که به دلت انداخته زیارت کربلایت را به عزیز بهتر از جانت هدیه کنی مطمئنا امکاناتی فراهم میکند که خودت نیز زائر کویش گردی ... حالا ببین این خط و این نشان ...

زیارت امام رئوف دعا فراموشت نشود ما را ایشان نیز نپذیرفتند و خواهرشان هم چند صباحی است که اجازه نمیدهد چشممان به دیدن گنبد طلاییش منور گردد ... خوش به سعادتتان که در کنار حرم بانو منزل دارید و او را که میبینید میتوانید از طریق ایشان سلامتان را به همه برسانید از خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها تا ...
دلتان را بگذارید پیش ِ دل ِ ما که دستمان از همه کوتاه است ...
زیارت که رفتی التماس دعا ...
التماس دعا...
۲۷ بهمن ۹۰ ، ۰۹:۰۶ نهضت مردمی پوسترهای عاشورا
نهضت پوسترهای عاشورا حرکتی مردمی در جهت تبلیغ ارزش های اسلام ناب محمدی و منویات مقام معظم رهبری در سطح مخاطب جهانی.

www.postermovement.com
سلام!
حماسه ی حضور مان در میدان با نگاهی دانشجویی!
منتظر حضورتان هستیم.
سلام

این آرامش گوارای وجودت...بانو!

التماس نور
خوش به سعادتت
من با این که می دانستم جایی بین بوی سیبی ها ندارم به عشق زیارتش ثبت نام کردم و پیگیر مسابقه بودم
خیلی خوشحال شدم بین برنده ها اسم های آشنا زیاد می دیدم
اما زیارتش را داد قربان معرفتش ... خوب می داند روزی هر کس را از کدام در بدهد ... همین روز ها ما هم عازمیم ... داریم توشه برمی داریم ... توشه ی نداری مان را... داریم همه ی قرض هایمان را پس می دهیم که اگر امام گفت مقروض ها باید برگردند نفسی آسوده برکشیم که ماندنی هستیم ...
زیارتتان قبول
هروقت رفتید سفارش ما را هم بکنید
۲۹ بهمن ۹۰ ، ۲۱:۴۲ بیشتر بدانیم
. در یک سیستم دولتی؛ آسه برو، آسه بیا، که گربه شاخت نزنه؛ مگر اینکه با گربه نسبتی داشته باشی
عاشق نوشته هاتم
۳۰ بهمن ۹۰ ، ۰۴:۵۶ تنها با او...
سلام دوست گرامی

از امروز (30/11/1390) هر روز با یه مطلب کوتاه و آموزنده آپم ....

این کامنت رو براتون گذاشم که دیگه هر روز نیام دعوتتون کنم ...

هر موقع بیاید آپم

اسمم تغییر دادم : تنها = تنها با او ...
آقا اینبار اساسی بهتون حال داد !!

قبول باشه انشاا... حاج خانوم...
پاسخ:
اساسی:) هی گفتیم آقا بزار بمونیم این شد...
سلام بر سپهرای عزیز
رسیدن به خیر
زیارت قبول
دعا می کنم زودتر دقاقیق زیبای هم صحبتیت رو داشته باشم
راستی همون تاریخی که می خواستم سفر کربلا جور شد
10 خرداد.

برقرار باشی مهربان
پاسخ:
عالی ...همان که روبرویش گفتی شنید...
یه سوال کهنه ....جوابش بده...
بغض کربلا رفتن و دیدن غربت مولا بیشتره ؟
یا اصلا نرفتن و حسرت کشیدن؟


دلم گرفته از این روزگار لیلی جان
چقدر صبر چقدر انتظار لیلی جان؟
پاسخ:
...
۰۱ اسفند ۹۰ ، ۱۲:۰۷ امیر قافله عشق
امام باقر علیه السلام : تو را به پنج چیز سفارش می کنم: اگر مورد ستم واقع شدی ستم مکن، اگر به تو خیانت کردند خیانت مکن ، اگر تکذیبت کردند خشمگین مشو، اگر مدحت کنند شاد مشو، و اگر نکوهشت کنند، بیتابی مکن.

خوش باشی ومهربان.


آپم با : "جایی که عاشقی راه ندارد " ومنتظر نگاه سبزت میمانم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
دریافت کد گوشه نما دریافت کد گوشه نما