ترنج

ترنج

بسم رب الحسین...
قال الله تعالی: «...فَاخْلَعْ نَعْلَیْکَ إِنَّکَ بِالْوادِ الْمُقَدَّسِ طُوىً»
از خویش رها شو و با عشق درآمیز،
و چون به میقاتِ ماه "مُحرَم" وارد شدی،
اِحرام بربند که مُحرِمی!
گرد "عاشورایش" بسیار طواف کن،
و چون در کوی معرفتش بیتوته کردی،
بسیار خدا را بخوان،
تا تو را به وادی جنون کربلا راه دهند..
و چون به کربلا رسیدی، تا ابد وقوف کن!
و با اشک های روان بگو:
لبیک یا حسین...
تا بر کشته اشک های روان مَحرمِ اسرار شوی...

این تناقض تا ابد شیرین ترین مرثیه است: سرترین آقای دنیا را خدا بی سر گذاشت!

کد آهنگ

طبقه بندی موضوعی

بانو...

چهارشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۰، ۰۷:۱۴ ب.ظ
سلام بر تو بانو...

 تمام دلم در تو خلاصه شود باز کم است...


اینجا تمام حرفهای دل را می توان واگویه کرد...


خانه کریمه جاییست همچون بهشت...

 و شهر من را مردمانیست با دلهایی از جنس کویر...

که با کرامت تو کویر دلشان روزگاریست که دریاست...

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۷/۰۶
ریحانه خلج ...

بانو

عشق

تو

نظرات  (۳۲)

۰۶ مهر ۹۰ ، ۱۹:۱۸ ساده تر از سکوت...
سید زیبا سرود و بس...

(تقدیم به بانوی شهر آینه ها حضرت معصومه س)

همسایه سایه ات به سرم مستدام باد

لطفت همیشه زخم مرا التیام داد

وقتی انیس لحظه ی تنهایی ام توئی

تنها دلیل اینکه من اینجایی ام توئی

هر شب دلم قدم به قدم میکشد مرا

بی اختیار سمت حرم میکشد مرا

با شور شهر فاصله دارم کنار تو

احساس وصل میکند آدم کنار تو

حالی نگفتنی به دلم دست میدهد

در هر نماز مسجد اعظم کنار تو

با زمزم نگاه دمادم هزار شمع

روشن کننند هاجر و مریم کنار تو

تا آسمان خویش مرا با خودت ببر

از آفتاب رد شده شبنم کنار تو

در این حریم، سینه زدن چیز دیگریست

خونین تر است ماه محرم کنار تو

مادر کنار صحن شما تربیت شدیم

داریم افتخار که همشهری ات شدیم

ما با تو در پناه تو آرام می شویم

وقتی که با ملائکه همگام می شویم

بانو! تمام کشور ما خاک زیر پات

مردان شهر نوکرو زنها کنیز هات

زیبا ترین خاطره هامان نگفتنی ست

تصویر صحن خلوت و باران نگفتنی ست

باران میان مرمر آیینه دیدنیست

این صحنه در برابر ایینه دیدنیست

مرغ خیال سمت حریمت پریده است

یعنی به اوج عشق همین جا رسیده است

خوشبخت قوم طایفه، ما مردم قمیم

جاروکشان خواهر خورشید هشتمیم

اعجاز این ضریح که همواره بی حد است

چیزی شبیه پنجره فولاد مشهد است

من روی حرف های خود اصرار میکنم

در مثنوی و در غزل اقرار میکنم

ما در کنار دختر موسی نشسته ایم

عمریست محو او به تماشا نشسته ایم

اینجا کویر داغ و نمک زار شور نیست

ما روبروی پهنه ی دریا نشسته ایم

قم سالهاست با نفسش زنده مانده است

باور کنید پیش مسیحا نشسته ایم

بوی مدینه می وزد از شهر ما،بیا

ما در جوار حضرت زهرا نشسته ایم

از ما به جز بدی که ندیدی ببخشمان

از دست ما چه ها که کشیدی ببخشمان

من هم دلیل حسرت افلاک می شوم

روزی که زیر پای شما خاک می شوم...
سلام
روز دختر مبارک...
السلام علیک یا فاطمه الزهرا...
السلام علیک یا فاطمه معصومه...
بانوی آب و روشنی، دلم به نگاهتان گره خورده؛ مراقبش باشید...

میلاد شفیعه روز جزا، حضرت فاطمه معصومه مبارک...!
سلام دعوتید به خوندن پست جدیدم...
منتظر نظرتونم هستم. منتظرماااااااااااااااااا.
سلام عزیز
روزت مبارک دخترم

ظل عنایات و کَرمِ بانو و حضرت رئوف بمانی...

تأخیر و تعلل حقیر را عفو بفرمایید ... بعد از این گرفتارتر خواهم بود تا بهمن (پایان ترم اول!)
برایمان همین بس که :

این جا

در

جوار ِ حضرت ِ زهرا (سلام الله علیها )

نشسته ایم

.

.

.
روز و عیدتون مبارک!
مرسی گلم وبت قشنگه...
۰۶ مهر ۹۰ ، ۲۱:۰۵ ارام فرشبافان
سلام عزیز دلم روز شمام مبارک گلم فدای مهربونیات خانومی من. دنیا دنیا شادی و سلامتی برات ارزو میکنم زیر سایه ی حق
السلام علیک یا بنت موسی الکاظم
برای اذن نگاهت مهتاج دعوتم بپذیرم حضرت خاتون دو عالم ...
السلام علیک یا فاطمه معصومه(ص)...
دلم براشون تنگیده...
رفتین زیارت حتما نائب الزیاره باشین!
------------------------------------------------
------------------------------------------------
...روز دختر مبارک...
------------------------------------------------
------------------------------------------------
وبلاگ جالب و قشنگی دارین...موفق باشین...
مرسی به من سر زدین!خوشحال میشم بازم بیاین!
....
بای!
((ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر مبارکباد ))


به جان پاک تو ای دختر امام ، سلام به هر زمان و مکان و مقام سلام

تویی که شاه خراسان بود برادر تو بر آن مقام رفیع و بر این مقام سلام

به هر عدد که تکلم شود به لیل و نهار هزار بار فزون تر ز هرکلام سلام

صبح تا شب و از شام تا طلیعه صبح بر آستانه قدست علی الدوام سلام

به پیشگاه تو ای خواهر شه کونین ز فرد خلیق به صبح و شام سلام

منم که هرسر مویم به هر زمان گوید به جان پاک تو ای دختر امام سلام
۰۶ مهر ۹۰ ، ۲۲:۵۴ راز پاییـــــز
سلام مهربان

ممنونم از حضورت در باغ پاییزی ام. و روز تولدم.

لحظه هایت آرام و شاد
سلام..ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه را خدمت شما تبریک عرض می کنم

از مطالب زیباتون لذت بردم افرین بر شما
سلام عزیزم...مرسی از حضور زیبا و دلنشینت....!

ولادت کریمه اهل بیت رو به شما تبریک میگم...!

خیلی وب زیبا و آرامش بخشی داری خیلی لدت بردم از مطالبت و از حسن سلیقه ات...!





برای رفع مشکلات؛؛

آرام باش،،

توکل کن،،

تفکر کن ،،

سپس آستینها را بالا بزن!!!

آنگاه دستان خداوند را میبینی که زودتر از تو دست بکار شده....!!!!!


در پناه حق موفق باشی...
نیلوفرانه پنجره گل کرده با سلام
پیچیده است عطر تو در این فضا سلام

گلدسته و ضریح و رواق ستاره ها
ای گنبد طلایی صحن و سرا سلام

لب های من به خلق نبی خو گرفته است
عمری ست کرده اُخت به اخت الرضا سلام


نام تو می برد به مدینه دل مرا
سر در می آورد سپس از کربلا سلام
...
....
....
سلام بر بانوی بابونه ها

التماس هزار آ
دوست من.

میلاد حضرت معصومه رو هم تبریک می گم بهت.

سبز و پاینده باشی
سلام بردیدگان معصومی که عصمت ناخدای دریای نگاهش بود
ولادت حضرت معصومه وروز دختر برشما مبارک.لینکتون میکنم
سلام ما را به عمـــــــــــه‌ی‌مان برسان!

رفـیق عیدت مبارک..
سپهرا جان سلام

دل نوشته هایت شیرین است با اجازه شما رو لینک کردم
صلی الله علیک یا فاطمه معصومه
ممنون از حضورت.
نثر دلنشینی داری.
شاد و موفق باشی.
میلادش تبریک...
سلام....اشعار زیبایی بود...میلادش مبارک
سلام
ولادت حضرت معصومه بر شما و بیت معظمتان مبارکباد
وقتی مشرف شدین سمت حرم ما رو هم دعا کنین
التماس دعای شدید
۰۷ مهر ۹۰ ، ۱۳:۰۳ دختران باباعطا
سلام بزرگوار
ممنونم از حضورتون. این عید بزرگ بر شما هم مبارک
به روز هستم با "پرواز عمواکبر"
هر دم شکار می کنی و می بری مرا
ارباب ! خریده ای یا که می خری مرا

آخر کدام جمعه به پابوسی ات رسم
آقا مجال هم که رسد باز من نمی رسم

دستم به ضلع هفتم جنت رسید و بعد
عطر حرم به گوشه ی قلبم چه می کند!

باشد قرار و وعده ی ما جنت الحسین
دنیا برای سینه زدن برایمان نمی شود

شاید برای نوکری ام این گونه راضی است
آقا قسم به رسم غلامی که راضی ام

چشم انتظار یوسف کنعانی ام حسین
آقا بیاید و گردن زند مرا ، باز راضی ام

لبیک یا حسین
کریمه ی اهل بیت پدری دارد به اندازه ی باب الحوائج و برادرش رضاست .
یامن اسمه دوا و ذکره شفا
اسمت داوی هر زخم کهنه ایست
باید که ذکر شفاعت گرفت از رضا
یادمان باشد که هر چه داریم از آن حبیب است
حال باید جوری رقم زد که حبیب می خواهد
روزت مبارک...
این روز ها که مبارک است با میلاد بانو سلام الله علیها.. دعا کن که من هم مبارک باشم...

شاعری در قطار قم مشهد....
چای میخورد و زیر لب میگفت....
شک ندارم که زندگی یعنی
طعم سوهان و زعفران بانو!....

این دهه کرامتی.... حاجت هایی هست مرا...
دعا کن که با کریمان کارها دشوار نیست....
۰۷ مهر ۹۰ ، ۱۹:۳۹ خانم معلم
مگذار مرا در این هیاهو بانو
تنها و غریب و سر به زانو بانو
ای کاش ضمانت دلم را بکنی
تکرار قشنگ بچه اهو بانو

میلاد حضرت معصومه سلام الله مبارک

سلام

روزت مبارک عزیزم

روز دختر هم مبارک !
سلام بزرگوار!
ممنون از نظر و حضور در ضریح عاشقی!
نمیدونم تشکر کردم بخاطر لینک ضریح عاشقی؟
ممنونم
و هفته ی دفاع مقدس و میلاد حضرت معصومه(س) را با تاخیر گرامی داشته و تبریک میگم!
التماس دعا!
۰۸ مهر ۹۰ ، ۰۹:۲۵ سجادمعظمی
اللهم صل علی محمدوال محمدوعجل فرجهم وجعلنامن خیراعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه
باسلام خدمت شمادوست گرامی
ان شاءالله موفق باشید
اجرکم عندالله
بسم الله الرحمن الرحیم

:::::::::::::::::::::خبر فوری::::::::::::::خبرفوری::::::::::::::::::

هرچه سریع تر به پلاک68 بیایید::::::::::::
خوشبحالتون که اونجایید. ما رو هم دعا بفرمائید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
دریافت کد گوشه نما دریافت کد گوشه نما